We help the world growing since 2000

چرا شمع ها برای موتور شما بسیار مهم هستند؟

شمع ها چه کاری انجام می دهند؟

موتور شما بسیار ارزشمند است و برای تبدیل منبع انرژی (بنزین/گاز) به حرکت طراحی شده است.

اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ پاسخ اصلی با نام احتراق داخلی شناخته می شود.

برای اینکه سوخت خودرو از منبع انرژی پتانسیل به منبع انرژی جنبشی تبدیل کنید، موتور شما باید راهی برای آزادسازی آن پیدا کند و این کار را از طریق فرآیند احتراق انجام می دهد.

چرخه موتور چیزی است که این فرآیند را انجام می دهد.

در چرخه موتور ، دریچه های شما سیلندر شما را با مخلوطی از هوا و سوخت پر می کنند که در صورت ترکیب بسیار منفجره می شوند.

همانطور که پیستون در موتور شما به سمت بالا حرکت می کند، این مخلوط را تا زمانی که در فضای بسیار کوچکی قرار گیرد فشرده می کند و انرژی بالقوه بیشتری ایجاد می کند.

در اوج این تراکم، موتور شما این مخلوط را با جرقه‌ای کوچک مشتعل می‌کند و انفجاری ایجاد می‌کند که پیستون را به سمت پایین برمی‌گرداند، میل لنگ موتور شما را می‌چرخاند و قدرتی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ماشین شما به جلو حرکت کند.

شمع ها ی شما همان چیزی هستند که جرقه‌ای را تامین می‌کنند که مخلوط هوا/سوخت را مشتعل می‌کند و انفجاری را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود موتور شما نیرو تولید کند.

این دوشاخه های کوچک اما ساده یک قوس الکتریسیته روی دو سرب ایجاد می کنند که با هم تماس ندارند، اما به اندازه ای نزدیک به هم هستند که الکتریسیته بتواند شکاف بین آنها را بپرد. شمع ها ی شما، همراه با تجهیزات الکتریکی و زمان بندی که آنها را تغذیه می کنند، بخشی از سیستم جرقه زنی شما هستند.

به طور کلی، شمع ها ی شما از مواد بسیار بادوام ساخته شده اند و قبل از فرسوده شدن یا نیاز به تعویض، می توانند میلیون ها و میلیون ها انفجار را تحمل کنند.

اما درست است که با گذشت زمان، انفجار و خوردگی منجر به جرقه‌های کوچک‌تر یا ضعیف‌تر می‌شود که منجر به کاهش راندمان موتور شما می‌شود و می‌تواند منجر به مشکلات دیگری از جمله شلیک نادرست یا شلیک نشدن شود.

اهیمت شمع برای موتور

چه زمانی باید شمع های خود را عوض کنم؟

اکثر تولید کنندگان این روزها شمع ها ی “با عمر طولانی” را در کارخانه نصب می کنند.

آنها فقط کمی گرانتر از شمع های استاندارد هستند و برای مصرف کننده بسیار خوب به نظر می رسد.

شمع ها ی با عمر طولانی معمولاً برای طول عمر حدود 100000 مایل رتبه بندی می شوند.

با نزدیک شدن این شاخه ها به پایان عمر خود ، فاصله بین دو سیم شروع به بزرگ شدن می کند ، که منجر به کاهش کارایی و احتمال ایجاد اشتباه می شود.

اگر شمع ها به حدی خورده شود که پاره شود، می تواند آسیب جدی به داخل سیلندر موتور شما وارد کند که منجر به تعمیر بسیار گران قیمت برای تعمیر آن می شود. هرگز اجازه ندهید شمع ها ی شما از مسافت پیموده شده خود عبور کنند.

نحوه انتخاب شمع ها ی جدید
هنگام انتخاب شمع ها ی جدید، مطمئن شوید که شمع ها ی مناسب برای موتور خود انتخاب کرده اید.

اکثر فروشگاه‌های قطعات یدکی می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند، و شما مدل‌های مختلفی را برای انتخاب خواهید داشت.

آنهایی که از فلزات گرانبها مانند پلاتین یا ایریدیوم استفاده می کنند معمولاً قیمت بیشتری نسبت به فلزات معمولی مانند مس دارند، اما معمولاً در برابر سایش بسیار بهتر مقاومت می کنند.

یک قاعده کلی این است که همان مارک و مدلی را انتخاب کنید که خودرو با آن عرضه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *