We help the world growing since 2000

وایر شمع مولدهای گازی

وایر (Ignition Wires)

وایر شمع

که به آن سیم کشی احتراق نیز گفته می شود جرقه را از توزیع کننده یا کوئل به سر شمع منتقل می کند.

جرقه بعدی باعث مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق موتور می شود.

این فرایند از کوئل شروع می شود ، که قدرت ولتاژ پایین را به ولتاژ بسیار بالا تبدیل می کند.

اما انتقال این انرژی از وایر باعث ایجاد گرما می شود. با گذشت زمان ، وایر شکننده ، شکسته یا خراب می شود.

در چنین مواردی ، یک جرقه ضعیف می تواند باعث سوختن سیلندر موتور شما شود.

بسته به تعداد وایرهای خراب، ماشین،کامیون یا موتور شما ضعیف کار می کند یا اصلاً کار نمی کند.

متأسفانه شمع ها و سیم های احتراق شما هرگز در حالت روشن کار نمی کنند. علاوه بر این ، شمع های موتور باید هر بار که احتراق در هر یک از سیلندرها اتفاق می افتد ، گرمای اضافی را از ناحیه احتراق موتور خارج کنند. متغیرهای زیادی وجود دارد که میزان ولتاژ مورد نیاز در هر چرخه را تعیین می کند. شمع باید قادر به شلیک در موقعیت مناسب پیستون در هر سیلندر با سرعت بسیار بالا باشد. متعاقباً ، تعداد کل جرقه های مورد نیاز با ضرب تعداد مورد نیاز در دقیقه بر تعداد سیلندرها تعیین می شود.

هر زمان که شمع ها را عوض می کنید ، بهتر است وایرها را نیز تعویض کنید و برعکس. از آنجا که گرما و مسافت پیموده شده  شمن وایرها و کوئل خودرو شما دشمن هستند ، این امر باعث می شود خودرو شما در تمام طول سال کار کند و از هدر دادن بنزین نسوخته جلوگیری کند. در واقع ، هر گونه افت ناگهانی گاز ممکن است نشان دهنده این باشد که وایرها یا شمع های شما به درستی کار نمی کنند. بررسی سریع با اهم متر می تواند میزان ولتاژ رسیدن به هر دوشاخه را مشخص کند. اگر چراغ “Check Engine” در خودرو شما روشن شد ، مهم است که کسی کدها را بررسی کند تا مشخص شود که آیا شمع یا سیمهای احتراق علت آن هستند.

از آنجایی که هر موتور دارای سیستم احتراق سالم است و به آن نیاز دارد ، از تکنسین های خدمات خود بخواهید تا قطعات فرسوده شما را با شمع E3 و سیم های احتراق جدید تعویض کنند.