We help the world growing since 2000

دلایل خرابی ژنراتورهای گازی

دلایل خرابی ژنراتورهای گازی

دلایل خرابی ژنراتورهای گازی

از آنجایی که بیشتر ژنراتورهای گازی فقط به عنوان منبع برق اضطراری برای روشن و کارکردن تجهیزات در هنگام قطع برق استفاده می‌شوند، عملکرد نادر آنها باعث می‌شود که در برابر مشکلات احتمالی که شناسایی نشده باشند آسیب ‌پذیر شوند. علاوه بر این، با افزایش سن ژنراتورها، اگر تجهیزات به طور منظم سرویس نشوند، خطر خرابی مکانیکی بیشتر است.

برای حفظ عملکرد قابل اعتماد و کارآمد دستگاه، مهم است که تعمیر و نگهداری ژنراتور به طور منظم انجام شود.برنامه های تعمیر و نگهداری ژنراتورهای صنعتی و خدمات تعمیر نه تنها خیال شما را راحت می کند که تجهیزات برق در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید مطابق انتظار عمل می کنند، بلکه به افزایش عمر ژنراتور شما نیز کمک می کنند.

10 دلیل رایج که باعث خرابی ژنراتورهای گازی می شود:

باتری ضعیف ژنراتورهای گازی

1.باتری ضعیف

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که ژنراتورها از کار بیفتند، مشکلات باتری در میان شایع ترین دلایل قرار می گیرند. عوامل مختلفی می‌توانند بر عملکرد باتری تأثیر منفی بگذارند، از جمله سیم‌هایی که شل می‌شوند، اتصالات کثیف یا زنگ‌زده، سن بیش از حد یا تجمع سولفات‌های سرب که روی صفحات باتری تجمع می‌کنند و بر توانایی تامین جریان الکتریکی کافی تأثیر می‌گذارند. معمولاً تا زمانی که این اتفاق می افتد، باتری نیاز به تعویض دارد. از آنجایی که باتری ها در برابر خرابی بسیار آسیب پذیر هستند، بسیار مهم است که آنها را در بازرسی های ماهانه، سه ماهه و سالانه به طور کامل بررسی کنید.

2.نشتی روغن

نشت روغن، سوخت یا مایع خنک کننده یکی دیگر از منابع رایج خرابی ژنراتور است و به ویژه فریبنده است، زیرا در یک دوره زمانی به کندی رخ می دهد. در نتیجه، ممکن است تا زمانی که خیلی دیر نشده است متوجه وجود مشکل نشوید. نشت روغن گاهی اوقات نتیجه انباشته شدن رطوبت است، شرایطی که در آن روغن، سوخت و سایر مایعات در لوله های اگزوز ژنراتور جمع می شوند.

بسته به شدت نشتی، به طور بالقوه می توانید روغن کافی برای آسیب رساندن به موتور خود را از دست بدهید. هنگامی که نشت سوخت وجود دارد، نه تنها بر عملکرد ژنراتور تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه می‌تواند خطر شدیدی را به همراه داشته باشد و به طور بالقوه منجر به نقص و آتش‌سوزی شود که می‌تواند به اموال آسیب برساند و به پرسنل آسیب برساند. برای جلوگیری از نشت سوخت، مطمئن شوید که سیستم های پمپ، خطوط سوخت و مخازن ذخیره سازی به طور منظم بررسی شده و به سرعت تعمیر شده اند. در نهایت، از آنجایی که نشتی مایع خنک‌کننده معمولاً در شیلنگ‌های بخاری بلوک رخ می‌دهد، مهم است که فقط از شیلنگ‌های سیلیکونی استفاده کنید که به طور خاص برای مقاومت در برابر گرمای شدید طراحی شده‌اند. نگهداری صحیح سیستم خنک کننده و تعویض شیلنگ ها هر چند سال یکبار خطر خرابی را کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که مایع خنک‌کننده می‌تواند به مرور زمان خراب شود، سیستم باید طبق دستورالعمل‌های سازنده شسته و تعویض شود.

نشت روغن از ژنراتورهای گازی

3. مایع خنک کننده ناکافی در ژنراتورها

یکی دیگر از دلایل اصلی خرابی ژنراتور، سطح ناکافی مایع خنک کننده است که می تواند منجر به خرابی ناگهانی و آسیب ناشی از گرمای بیش از حد شود. به همین دلیل، بررسی مکرر سطح مایع خنک کننده مهم است. اگر در حال از دست دادن آن هستید، ممکن است نشت در سیستم وجود داشته باشد. همچنین از وجود گودال های قابل مشاهده در اطراف دیزل ژنراتور خود آگاه باشید. اگر یکی از این شرایط را رعایت کردید، یک تکنسین واجد شرایط باید فوراً واحد را بررسی کند.

4. تعمیر و نگهداری ضعیف

اپراتورهایی که از تعمیر و نگهداری غافل می‌شوند، نرخ بسیار بالاتری از خرابی ژنراتورها را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، از آنجایی که در طول زمان کثیفی در فیلترها جمع می شود بر کیفیت هوا تأثیر می گذارد و باعث می شود سیستم ژنراتور سخت تر کار کند فیلترها باید سالانه تعویض شوند. حداقل، ژنراتور شما باید یک بازرسی سه ماهه و همچنین یک تماس سالانه خدمات تعمیر و نگهداری اصلی ژنراتور را دریافت کند که شامل تعویض روغن، تعویض فیلتر، بررسی اتصالات و آزمایش اجرا می شود.

5. مخلوط سوخت بد

عدم نگهداری سوخت یکی دیگر از عوامل کلیدی در خرابی ژنراتور آماده به کار است. بدون سرویس مناسب، میکروب ها، زباله ها، مواد افزودنی و اکسیژن می توانند در سیستم جمع شوند و کیفیت سوخت را کاهش دهند. هرگز از سوخت زیستی در هیچ ژنراتور آماده به کار استفاده نکنید، زیرا به مرور زمان خراب می شود. برای محافظت از ژنراتور خود، مطمئن شوید که مخازن ذخیره سازی و کیفیت سوخت به طور مرتب بازرسی می شود و نمونه های سوخت حداقل سالیانه توسط تکنسین سرویس شما گرفته می شود.

6. آسیب های ناشی از آب

وقتی صحبت از مشکلات ژنراتورهای اضطراری می شود، آب نیز می تواند عامل اصلی تخلف باشد. اگر آب در بیرون واحد جمع شود، می تواند باعث ایجاد زنگ زدگی شود که می تواند منجر به خوردگی سیم ها و اختلال در اتصالات الکتریکی شود. به طور مشابه، اگر آب به داخل موتور برسد، می‌تواند باعث خوردگی قطعات و رشد باکتری‌ها شود که می‌تواند فیلترها را مسدود کرده و باعث آسیب به موتور شود. همین نوع آسیب می تواند در مخازن نیمه پر شده نیز رخ دهد که آب را از طریق تراکم جذب می کند.

7. هوا در سیستم سوخت

اگر ژنراتور شما روشن نمی شود، دلیل دیگر ممکن است هوا در سیستم سوخت باشد. این امر زمانی ایجاد می شود که سیستم به طور منظم مورد استفاده قرار نگیرد، همانطور که در مورد اکثر ژنراتورهای اضطراری وجود دارد. هوا می تواند مانع از رسیدن سوخت به انژکتور سوخت شود که از روشن شدن موتور جلوگیری می کند. با روشن کردن ژنراتور هفته ای یک بار به مدت حداقل پنج دقیقه می توان از این مشکل جلوگیری کرد که باعث می شود هوا از سیستم سوخت خارج شود.

8. خطاهای تنظیم کنترل

خطای انسانی یکی دیگر از دلایل اصلی است که یک ژنراتور ممکن است راه اندازی نشود. اکثر ژنراتورهای آماده به کار به یک کلید انتقال خودکار (ATS) متکی هستند که سیستم را قادر می سازد در هنگام قطع برق روشن شود. با این حال، این تنظیم اغلب در طول تعمیر و نگهداری معمول یا آزمایش خاموش می شود. اگر حالت خودکار را روی “خاموش” تنظیم کرده اید، مطمئن شوید که پس از اتمام سرویس، آن را به حالت خودکار برگردانید. اگر روش تنظیم مجدد مناسب دنبال نشود، یک خطای کنترلی نیز ممکن است پس از خاموش شدن خطا رخ دهد. با بررسی منظم پارامترهای تنظیم کنترل ژنراتور خود، از کارایی بهینه و عملکرد ایمن اطمینان حاصل کنید.

خطاهای الکتریکی در ژنراتورهای گازی

9. خطاهای الکتریکی

یکی دیگر از منابع رایج مشکلات در ژنراتورهای آماده به کار را می توان به جریان های الکتریکی نسبت داد. این جریان های زیاد در یک سیستم الکتریکی می تواند باعث گرم شدن سیم پیچ ژنراتور و آسیب دیدن آن شود. اگر چنین نقصی در سیستم شما رخ داد، بسیار مهم است که واحد را فوراً توسط یک تکنسین خدمات بررسی کنید.

10. زباله های سوپاپ ورودی و خروجی ژنراتور

مشکلاتی که در سوپاپ های ورودی و خروجی ایجاد می شود نیز می تواند بر موتور ژنراتور تأثیر منفی بگذارد. زباله ها می توانند به اجزای کلیدی موتور آسیب وارد کنند و به طور بالقوه منجر به تعمیرات گران قیمت شوند. برای جلوگیری از این امر، حتماً تنظیمات سوپاپ را بر اساس دستورالعمل های سازنده و همچنین در فواصل زمانی معین پس از آن انجام دهید. سوپاپ هایی که به درستی تنظیم نشده اند ممکن است آسیب ببینند.

هنگامی که ژنراتور شما از کار می افتد چه کاری باید انجام دهید؟

خدمات نگهداری و تعمیر ژنراتور بهتر است به متخصصان واگذار شود. راه بهینه برای اطمینان از اینکه ژنراتور اضطراری شما در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید کار می کند، انجام تعمیرات پیشگیرانه منظم است که توسط تکنسین های حرفه ای آموزش دیده انجام می شود. به همان اندازه مهم، دسترسی به یک ارائه‌دهنده خدمات قابل اعتماد است که وقتی ژنراتور شما با مشکلی پیش‌بینی نشده مواجه می‌شود، به سرعت پاسخ می‌دهد. اگر واحد شما راه اندازی نشد، یا به نظر می رسد که عملکرد ضعیفی دارد، بسیار مهم است که فوراً با یک شرکت خدمات تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *